Kaarten voorjaar 2024

Het voorjaars-kaartseizoen is ten einde. De prijswinnaars zijn bekend. In de periode van januari t/m april  kon er 7 maal gekaart worden . Vier van deze avonden telden mee voor de competitie. De klaverjassers en de kruisjassers moesten zoveel mogelijk punten behalen. De jokeraars daarentegen zo weinig mogelijk. Er deden totaal 43 kaarters aan de competitie mee, waarvan 20 klaverjassers 19 jokeraars en 4 kruisjassers.

De Uitslagen:

Klaverjassen: 1e plaats: Dhr. G. v. Leeuwen 21415  punten

2e plaats: Mevr. C. Huiskamp 21335 punten

3e plaats: Dhr. W. de Wilde 20765 punten

4e plaats: Dhr.  A. Kommer 20490 punten

5e plaats: Dhr. B. v. Zuuk 19844 punten

Kruisjassen: 1e plaats Dhr. H. de Graaf 15241

Jokeren:       1e plaats Dhr. F. v. Schoonhoven 181 punten

2e plaats Mevr. A. Dul 185 punten

3e plaats Mevr. E. Dokter 210 punten

4e plaats Dhr. J. Berends 213 punten

5e plaats Mevr. C. v. Deelen 221 punten

De datums van de najaarscompetitie zijn:

Donderdag 5 september

Donderdag 19 september

Donderdag 3 oktober

Donderdag 17 oktober

Donderdag 31 oktober

Donderdag 14 november

Donderdag 28 november

Kaarten is op de donderdagavonden, starttijd 19.30 tot circa 22.00 in het buurthuis.

Elk jaar begint de club met een vaste groep mensen, echter nieuwe mensen zijn zeer welkom! Er is een klein lijstje met invallers. Deze lijst zou Ans graag wat uitgebreider zien, zodat zij iemand kan bellen om in te vallen, zodat er op de kaartavond geen stilzitters hoeven te zijn. Dus kunt u klaverjassen of kruisjassen en wilt u wel op de reservelijst geeft u zich dan op bij Ans. Telefoonnummer hieronder. Informatie over het kaarten: Ans Scholten 06-28583861

Algemene informatie kaarten

Het seizoen van de kaartclub loopt van september tot en met april. Er worden in die tijd twee competities gespeeld. De najaarscompetitie en de voorjaarscompetitie. Een competitie bestaat uit 8 avonden. De kosten zijn 2 euro per avond, maar je krijgt een avond cadeau. Je betaalt daarom 7 x 2 is 14 euro. De bedoeling is dat je dit de eerste avond voldoet.

De bar is tijdens de kaartavond open. Deelnemers krijgen koffie en thee van de buurtvereniging, andere drankjes zijn voor eigen rekening. Regelmatig wordt er een stukje kaas of een plakje worst gepresenteerd.

Er worden drie kaartspelen tegelijkertijd gespeeld en elk kaartspel heeft zijn eigen deelnemers:

• Klaverjassen, circa 22 deelnemers, er worden 3 boompjes gespeeld
  • Kruisjassen, circa 12 deelnemers, spelen ook 3 boompjes
  • Jokeren, circa 15 deelnemers, spelen 3 ‘boompjes’ van ieder 6 potjes.