De jeugdclub van Zuuk

De jeugdclub vindt plaats iedere 2de woensdag van de maand van 14:00-17:00 uur.

Contributie is €1.00 per keer.
Activiteiten zijn: vlotten bouwen en testen, hutten bouwen, koken, kar voor de optocht van het Zuukerfeest knutselen en graag horen we wat de kinderen zelf willen en inbrengen.

De jeugdclub start op 11 september. De volgende data zijn:
9 oktober
13 november
11 december
8 januari
12 februari
11 maart
8 april
13 mei
10 juni
8 juli

Gezocht:
Vrijwillige begeleiders, vaders, moeders, buurtgenoten of welke creatieveling dan ook!
Heb je een hobby waarmee je de jeugd kennis wilt laten maken? Neem contact met ons op.
Natasja 06 37136086
Marloes 06 21231868
Monique 06 27164471
Of neem contact op via Facebook: Jeugdclub Zuuk

Inmiddels is de jeugdclub van start gegaan met een tentenkamp in juli. Dit kon gerealiseerd worden doordat er vaders en moeders samen met de drie dames van de jeugdclub (Natasja, Marloes en Monique) deze dag en nacht in goede banen leidde. Er waren 25 kinderen, de brandweer kwam en in het weiland van de familie van Zuuk konden de kids van naar hartenlust spelen in de waterfontein. Omroep Gelderland was aanwezig en er was een nieuwsitem aan de jeugdclub gewijd. Er was flessenvoetbal, hoe gooi ik de begeleiders in een zwembadje en pannenkoeken eten! Gemaakt en gebracht door Janneke Goudbeek. Er was een kampvuur, er werd popcorn bakken, marshmellows geroosterd, verstoppertje gespeeld in het donker. In je eentje rondlopen bij de oude peuterspeelzaal en het speeltuintje was voor de jongsten al spannend. De oudere jeugd, vermaakte zich chillend op een luchtbed, met vooraf gedownloade films en knakworstjes, die bereid waren op het kampvuur. Toen de tent in voor de nacht. Iedereen, kinderen en begeleiders, hebben zich uitstekend vermaakt.

Jeugdclub

De jeugdclub is van start gegaan met een tentenkamp in juli. De organisatoren zijn druk bezig met de voorbereiding van de invulling van de jeugdactiviteiten komend jaar. Zo gauw er nieuws is wordt dit op de website en via FB bekend gemaakt.

De initiatiefnemers zijn: Monique Scholten, Natasja Kamphuis en Marloes van Schoonhoven

Beste buurtbewoners, ouders en kinderen,

Na het besluit wat ons bereikte op donderdag 20-6-’19, hebben wij samen met de Buurtvereniging Zuuk besloten, dat het tijd wordt voor een positieve, frisse impuls voor de jeugd van Zuuk.

Wij zijn tot het volgende gekomen;
Met ingang van september 2019, zal iedere oneven week, op woensdagmiddag van 15.00-17.30 uur, in het Buurtgebouw een samenkomst worden georganiseerd, voor alle kinderen uit Zuuk in de leeftijd van 4 t/m 17 jaar zodat de Zuuker jeugd elkaar kan blijven ontmoeten.

Tal van activiteiten zullen worden ondernomen, denk hierbij aan vlotten bouwen (en testen), hutten bouwen, timmeren, koken en/of andere activiteiten al dan niet met eigen inbreng.
Als afsluiting ieder jaar een tentenkamp, waarmee wij deze zomervakantie al willen gaan beginnen, bij genoeg aanmeldingen. Zie hieronder meer informatie.

Voor de twee-wekelijkse bijeenkomst zijn we dus ook op zoek naar mensen (ouders, opa’s, oma’s, creatieve buurtgenoten) die dit willen begeleiden, hoe meer mensen zich aanmelden hoe groter het draagvlak is. Vele handen maken licht werk!!!

We zoeken nog een naam voor deze activiteit,  wie weet er wat leuks? Suggesties?

Monique Scholten, Natasja Kamphuis en Marloes van Schoonhoven