activiteiten vervroegd ten einde

In verband met de aangescherpte regels omtrent het Coronavirus die de overheid heeft moeten nemen, kunnen wij als buurtvereniging Zuuk niet anders dan alle geplande activiteiten voor lopende seizoen af te gelasten. Dus ook de paaspuzzelrit gaat niet door.

Aangezien samenkomsten tot 1 Juni verboden zijn kunnen er dus geen crea avonden , houtsnij avonden e.d. plaatsvinden. Ook de lopende competitie’s als darten en kaarten komen hierbij tot een vroegtijdig einde en kunnen dus niet worden uitgespeeld. ( hoe we dit gaan oplossen leest u binnenkort op deze site en de darters kunnen ook op de website van de dartclub terecht.)

Ook de oud papierdatum van 16 Mei zal worden verschoven, welke datum dit nu wordt is nog niet bekend omdat wij hierover eerst met circulus en de gemeente in overleg moeten gaan. Zodra hier meer over bekend is informeren wij u uiteraard

De Jeugdclub heeft in Juni en Juli nog een Jeugdmiddag gepland en of deze doorgang kan vinden hoort u te zijner tijd.

Het is  jammer dat het seizoen zo moet eindigen maar de gezondheid van ons allen staat uiteraard voorop. Wij wensen u namens het bestuur van de buurtvereniging een goede gezondheid. Pas goed op uzelf en op uw naasten.

Jeugdfilm

Afgelopen vrijdag 6 maart was er weer een filmavond voor de jeugd. De Buurtvereniging heeft in samenwerking met het kerkje aan het Koepad de film Everest de jonge Yeti vertoont.
Het was een leuke film, en 18 kinderen kwamen de film bekijken.

In de pauze was er popcorn en drinken. En om 21.00 uur werden de kinderen weer opgehaald.
Hieronder een stukje over de inhoud van de film:

Yi is een meisje van een jaar of zestien dat met haar moeder en oma in de miljoenenstad Shanghai woont. Sinds het overlijden van haar vader trekt ze zich veel terug. Overdag vliegt ze de deur uit om geld te verdienen met allerlei kleine klusjes zoals honden uitlaten en ouderen helpen met hun computer. ‘s Avonds is ze doodop dat ze amper de tijd neemt om met haar moeder en oma – die geen idee hebben wat ze allemaal uitspookt – te praten. Duidelijk gevalletje vluchtgedrag. Yi spaart voor een reis door China, die ze eigenlijk met haar vader zou maken. ‘s Avonds kruipt ze het dak op om voor hem een liedje te spelen op haar viool. Dan opeens treft ze op het dak van haar flat een grote witte yeti aan, die ze Everest noemt. Het wezen blijkt op de vlucht te zijn voor een geflipte voormalige ontdekkingsreiziger, die veel geld met hem hoopt te kunnen verdienen, diens assistent Dr. Zara en hun leger in het zwart geklede stropers. Yi neemt de yeti onder haar hoede en besluit hem terug te brengen naar zijn huis: de Himalaya. Onbedoeld krijgt ze daarbij een tweetal verstekelingen mee: haar buurjongens Peng (een klein jochie dat gek is van basketbal) en de verwaande ijdeltuit Jin, die vergroeid is met zijn mobiele telefoon. Samen reizen ze langs de mooiste plekken van China, terwijl ze uit de klauwen van hun achtervolgers proberen te blijven.

Leuke toneelavond

28 februari kwam toneelvereniging 'De Schaapskooi' uit Wapenveld naar de gemeenschapsruimte van de Zuukerschool om het stuk `stel je niet zo an Jan` voor de 60 aanwezige bezoekers uit te voeren. Een klucht in 3 bedrijven waarin opa Jan centraal stond en volgens zijn kinderen niet langer alleen kon blijven wonen, maar naar het bejaardentehuis of een huishoudster wilde hij niet. Het was een leuk stuk waarin de grappen en grollen elkaar in rap tempo opvolgden, gevolgd door de lachsalvo`s vanuit de zaal. Ook was er een verloting, tijdens de pauze werden lootjes verkocht en na afloop van het stuk werden de prijzen getrokken. Rond half 11 was de avond ten einde en gingen de mensen tevreden naar huis.

Damesdarten opnieuw groot succes.

Op 22 februari kwamen 20 dames af op het damesdarten, een mooi aantal . verdeeld over 5 poules werd de eerst selectie gemaakt. en daarna tijdens de knock-out fase werd duidelijk dat Anneke Voois de terechte winnaar is geworden van deze avond en zich met trots de beste dartster van Zuuk mag noemen. Deze avond stond vooral in het teken van gezelligheid, de dames werden dan ook verwend met de lekkerste hapjes maar ook op de hak genomen met leuke plagerijtjes, zo kwam Raymond van Barneveld ( bleek zijn broer te zijn ) de dames handige tips geven om het dartspel onder de knie te krijgen. Ging Elly Stijf er met een fantastich weekend voor 2 personen vandoor,  maar dit bleken helaas 2 exemplaren van het alom bekende weekblad te zijn. er werd veel gepraat en vooral veel gelachen en het ging door tot in de vroege uurtjes met als slotconclusie `` volgend jaar weer.``

Nieuwjaarsreceptie 10 januari

Op vrijdag 10 januari stonden de oliebollen klaar. Na de koffie was er een drankje voor iedereen en heerlijke hapjes, warm en koud. Voorzitter Maaike Enterman van de Buurtvereniging wenste iedereen een voorspoedig 2020 evenals René Pannekoek van de Feestcommissie dit deed. Arjan Steenbergen vertelde over de samenwerking met Spectrum en de voortgang van de realisatie van een gemeenschapsruimte. Daarna was het gezellig kletsen met iedereen, waren de grappen en grollen niet van de lucht en werd het ongemerkt best wel laat!. De Buurtvereniging en de commissie van het Zuukerfeest is het weer gelukt om samen een gezellige avond te organiseren.

Smakelijk gourmetmiddag

33 kinderen schoven maandag 23 December bij de buurtvereniging aan voor het jaarlijkse kindergourmet. Om 17:00 uur gingen we van start en het duurde niet lang voor de eerste zelf gebakken hapjes ( al dan niet helemaal gaar ) smakelijk werden opgegeten. Hamburgertjes / Worstjes / Stokbrood, alles werd gebakken maar de pannenkoekjes waren duidelijk favoriet . na anderhalf uur hadden de meesten wel genoeg gegeten maar was er nog voldoende ruimte over voor het ijs met slagroom wat met gejuich werd ontvangen. Om 19.00 uur was het voorbij en gingen de kinderen met een goed gevulde buik naar huis.

Mooie opkomst najaarsbingo

6 December werd de najaarsbingo gehouden en bijna 75 personen wisten de weg naar de gemeenschapsruimte in Zuuk te vinden voor een spannende en vooral gezellige avond. Na de ontvangst met koffie gingen even na achten de eerste balletjes rollen en spoedig was de eerste Bingo een feit. Er werden 7 normale rondes gespeeld waarin mooie prijzen waren te winnen. Als laatste werd er nog een superronde gespeeld om mooie goed gevulde boodschappenpakketten van de Jumbo. Rond kwart voor 11 waren de prijzen verdeeld en ging iedereen tevreden naar huis.

Geslaagde jubileum feestavond

Vrijdagavond 9 November was het zover, het 40 jarig jubileum van de buurtvereniging werd gevierd in een feestelijk versierde gemeenschapsruimte.     De opkomst was met ruim 70 personen bijzonder goed te noemen en vooral de aanwezigheid van 2 Ereleden werd zeer op prijs gesteld. Grondlegger van de Buurtvereniging Arend-Jan Scholten nam tijdens de opening van het feest spontaan het woord en vertelde hoe het allemaal tot stand is gekomen . Daarna kon er gezellig gepraat , gedronken en gegeten worden van de heerlijke hapjes die door slagerij ter Weele waren verzorgd. Deze had zelfs een compleet varken aan het spit bij zich die  ter plekke verder bereid werd en dit lieten de aanwezigen zich goed smaken. Tussendoor werd er nog een leuke pubquiz gespeeld met verschillende vragen over allerlei onderwerpen en Henri Uenk bleek hierin de beste ( slimste ) te zijn en ging nog met een mooie prijs naar huis. Kortom wij kijken terug op een zeer geslaagde Jubileum feestavond.

Jeugddarten

Vrijdag 1 November waren de dartbanen van de dartclub weer volledig bezet door de jeugd t/m 15 jaar. Met een opkomst van 19 deelnemers was het een goed bezette avond vol strijd en gezelligheid. De deelnemers waren ingedeeld in 3 leeftijdgroepen  en leverden dus 3 prijswinnaars op . Suze Berkhoff was in de catagorie 8/9 jarigen de sterkste. Sven Visser was de beste in bij de 10 /11 jarigen en bij de 12 t/m 15 jarigen was Yvo Uenk onverslaanbaar en ging dus terecht met de beker naar huis. Mede dank zij de vele vrijwilligers die hielpen met tellen werd het een leuke avond .

Rabobank clubsupportactie

Op maandagavond 28 oktober konden wij onze cheque bij de Rabobank in Nunspeet ophalen. Het was spannend hoeveel mensen hun stem op de buurtvereniging hadden uitgebracht. Na een voorwoord van een rabobank medewerker, een spel die je mee kon spelen op je smartphone, en een optreden van Maarten van Rossum, werden de cheques uitgereikt. De Buurtvereniging mocht een mooi bedrag in ontvangst nemen te weten € 676,46. Vorig jaar was dat € 435,00.

Voor een ieder die op ons gestemd heeft, hartelijk dank

Kinderbingo

Maandag 21 oktober was het weer tijd voor onze kinderbingo. Om 14.00 uur zaten er 29 kinderen klaar om het spel te spelen. Met een aantal ouders als hulp gingen we van start. Maar goed dat we de geluidsinstallatie konden gebruiken, want dat was op sommige momenten wel nodig. Er werden 4 ronden gespeeld, en er waren leuke prijzen te winnen.

Tussen de rondes door was er natuurlijk een snoepje en drinken. Om 16.00 uur waren we klaar en werden de kinderen weer opgehaald, een zakje chips en een te gave bril mochten ze meenemen naar huis.. Het zakje chip kwam bij de meeste kinderen niet thuis aan, want er werd onderweg al flink van gesmikkeld.

Motortocht, verslag van Alfons

Op zondag 15 september 2019 was het weer tijd voor de traditionele motortoertocht van Buurtvereniging Zuuk. De tocht werd zoals gebruikelijk voorgereden door de altijd enthousiaste Jacko Bonhof. Om 10:00 uur werd er verzameld in de Zuukerschool. We werden ontvangen door Bert Jonker, die de koffie al klaar had. Dit jaar hadden slechts 5 rijders de motor uit de stalling en het motorpak uit de kast gehaald. Dat was eigenlijk wel jammer want het was een prachtige dag. Het weer was prima en de rit was mooi.

Na de koffie vertrokken we rond 10:30 uur bij de Zuukerschool. Jacko had een route uitgezet die ons over de Veluwe, via o.a. Elburg en 't Harde, naar de Flevopolder bracht. Genietend van het mooie weer en de mooie uitzichten kwamen we via Kampen, Genemuiden, St. Jansklooster uit in het toeristische dorpje Blokzijl. We arriveerden rond de klok van 12 en na kort overleg werd besloten om bij café-restaurant Prins Mauritshuis de lunch te gebruiken. Er werd gekozen voor het 12-uurtje en voor de uitsmijter.

Met de buik vol werd de toertocht hervat. Het middagdeel bracht ons mooie wegen in Gelderland en Overijssel. Voor het bakje koffie streken we 's middags neer in Lierderholthuis. Met de veerboot kwamen we uiteindelijk weer in Gelderland en Zuuk terug. Jacko bedankt dat je deze mooie toertocht hebt uitgezet en voorgereden.

Alfons

De eerste bijeenkomst van de jeugdclub

Het was een geweldige middag, de woensdagmiddag georganiseerd op 11 september door de dames van de jeugdclub Natasja, Marloes en Monique. Met assistentie van vrijwilligers Agnes en Antoinette hadden de kinderen uit Zuuk en omstreken het erg naar hun zin. Het was naar weer, koud en regenachtig, dus de verwachting over de opkomst was niet hoog. Maar er waren maar liefst 26 kinderen aanwezig tijdens deze eerste bijeenkomst van de Jeugdclub! De jongeren hebben cupcakes versierd, hutten gebouwd, pionnen voetbal gedaan, er was schminken en ook gewoon lekker kletsen. Er is geïnventariseerd wat de kids willen doen komend jaar! Wat een creatieve plannen! De deelnemers en begeleiding hebben nu alweer zin in de volgende keer! Zie foto's Jeugdclub 13-9

Verslag jaarvergadering 4 september 2019

De opkomst van leden was hoger dan vorige jaren. Nadat de notulen en jaarverslagen akkoord bevonden werden is Jacko Bonhof afgetreden als bestuurslid en Arjan herkozen. Anja Veldwijk is gekozen als nieuw bestuurslid.

Vragen die aan de orde kwamen waren; Hoe gaat het nu verder met de huur? Wat zijn de kosten? Dit is nog niet bekend, wat gaat er met de lokalen gaat gebeuren ook niet. Dit wordt in september nog met de gemeente besproken. Alle activiteiten blijven in ieder geval doorgaan, ook voor de kinderen. Voor hen is een extra activiteit doordat er een jeugdclub is opgestart. Elke 2e woensdag van de maand voor kinderen van 4 tot 17 jaar. Natasja Kamphuis vertelt over de opzet van de jeugdclub. De  kinderen leveren ideeën aan wat ze willen op de eerste middag. De bekendmaking gaat via facebook, de oude schoolapp en door mond op mond reclame. De kinderen hoeven geen lid te zijn van de BV maar moeten wel een euro per keer betalen.

De oud papier actie wordt door de buurtvereniging overgenomen.  De vrijwilligers gaan er voorlopig mee door. Nieuwe vrijwilligers kunnen zich melden bij Mannes Bosch. In de vergadering zijn er een aantal die zich direct aanmelden. Komend jaar gaan de opbrengsten naar de feestcommissie ten behoeve van 75 jarig bestaan van het Zuukerfeest. Ieder jaar zal er een doel bepaald worden.  Ideeën van leden zijn welkom! Het geld moet besteed worden aan de buurt en de kinderen.

Een week voor het oud papier ophalen komt er een flyer rond, met nieuws en info over activiteiten van de buurtvereniging. De clubs gaan allemaal gewoon door. Zie ook de agenda. De houtsnijclub kan nog wel nieuwe leden gebruiken.

René Pannekoek vertelt dat Zuukerfeest goed is verlopen en dat men druk is met Zuukerfeest voorbereidingen 75 jaar. Er is veel oude informatie over het Zuukerfeest in de loop der jaren bewaard gebleven.

Voor het onderhoud in en om de school waarin we met de gemeenschapsruimte BV zitten zijn voorlopig vrijwilligers nodig voor het onderhoud. Er zijn al vrijwilligers aangemeld. Zaterdagochtend 28 september om 9.15 is de eerste keer dat de club samen komt. Hoe meer mensen hoe gemakkelijker, dus als er nog vrijwilligers zijn: Welkom!

Jeugdclub Zuuk is spetterend gestart

Zoals iedereen inmiddels weet, is de Zuukerschool gesloten. Zo jammer dat een buurt zoals Zuuk het nu zonder Zuukerschool moet stellen en dat na 135 jaar! Buurtbewoners zijn echter niet stil gaan zitten, initiatiefneemsters Marloes van Schoonhoven, Monique Scholten en Natasja Kamphuis wisten het al snel zeker ‘Er moet een jeugdclub komen in Zuuk’ zodat de jeugd betrokken blijft bij de buurt, de jeugd is de toekomst’. De buurtvereniging werd betrokken en ondersteunt dit goede initiatief van harte!

Op zaterdag 27 juli werd het startsein van de club gegeven met een heus tentenkamp achter de school. Het was prachtig weer. De tenten stonden al snel en de kinderen liepen heerlijk in zwemkleding over het veld. Als verassing was daar opeen Televisie Gelderland. Zij maakten een item voor het nieuws wat die zaterdag om 17.00 is uitgezonden. Sem, de zoon van Agnes en Stefan Zweers viel in de uitzending met de deur in huis: ‘Het is heel naar dat dit gebeurt, dit was een hele leuke school.’ De kinderen zongen voluit: ‘De jeugd in Zuuk gaat nooit verloren, knoop het in je orden, van achteren en van voren’. Daarna werd in beeld gebracht hoe drie vrijwilligers van de brandweer Oene speciaal die middag een speciale slang uitlegden met gaten erin waaruit het water hoog opspoot! Een langgerekte fontein, die normaal gebruikt wordt om te zorgen dat een brand niet overslaat op een ander huis. De kinderen vermaakten zich hiermee uitstekend!

De dag vloog om, er waren zwembadjes, buurtbewoonster Janneke Goudbeek bakte pannenkoeken. Er was een kampvuur waarboven popcorn en hotdogs werden gemaakt. Er was watervoetbal, de begeleiders werden in het water gegooid en er werd vooral veel lol met elkaar gemaakt. Veel actieve vrijwilligers waren aanwezig om dit kamp in goede banen te leiden. De volgende dag werden de niet uitgeslapen kids door hun ouders opgehaald. Heel veel dank namens de Jeugdclub en de Buurtvereniging aan iedereen die dit mogelijk hebben gemaakt en volgens de kinderen: ‘Het was leuk! Volgend jaar weer!’ Korte impressie filmpje hieronder.

Afscheid Zuukerschool

Aan al het goede komt een eind,

Ook aan de school die helaas verdwijnt.

Het is raar maar waar,

Dit is de laatste schoolfoto na 135 jaar!

Nu nieuwe kansen en goede moed

Veel succes, het ga jullie goed!

Afgelopen week stond het de hele week het afscheid centraal op de Zuukerschool. Er waren allerlei feestelijkheden georganiseerd zodat de kinderen op een goede manier aan hun school kunnen terugdenken. Er was djenbé, patat en een heuse filmavond, compleet met limousine en rode loper. Van de buurtvereniging zijn we ook nog even langs geweest. Alle kinderen hebben een schoolfoto van de Efteling gekregen in een lijstje met daarachterop het gedicht hierboven gemaakt door onze eigen Bert Jonker. Ziehieronder nog een paar foto's.