Jeugddarten

23 November was het weer aan de jeugd om hun dartkunsten te vertonen. De opkomst was met 16 kinderen goed. Ze werden verdeeld over 3 groepen en zij gingen met elkaar de strijd aan.

In de jongste categorie van 8 en 9 jarigen was Britt van Limburg de sterkste van de 5 deelnemers. De middelste categorie was de grootste met 8 jeugdige darters. Hierin wist Yvo Uenk al zijn partijen te winnen en ging dus terecht met de troffee naar huis.  De oudste deelnemers van 12 t/m 15 jaar was met 3 aanmeldingen de kleinste groep en hierin ging Floor Beekman met de eer strijken.

Het was weer een geslaagde avond met een snoeppot die regelmatig rond ging, knakworsten die goed smaakten, goede sportieve prestaties en vooral veel plezier. Meer foto's zie Jeugd 2018

Data Darten 2019

Op de donderdagavonden, starttijd 19.30  tot circa 22.30 in de gemeenschapsruimte van de Zuukerschool.

• 10 januari
  • 24 januari
  • 7 februari
  • 21 februari
  • 7 maart
  • 21 maart
  • 4 april
  • LET OP: vrijdag 19 april

Bent je nieuwsgierig en wil je een avond komen kijken, kom dan op een dartavonden. Voor informatie over het darten kun je terecht bij Bert Jonker 06-21640088

Meer informatie en over het verloop van de competitie zie www.dartclubzuuk.nl

De Dartclub

De Dartclub Zuuk is een kleine dartclub, opgericht in 2002. De club heeft ongeveer 30 spelende leden. Sinds 2011 speelt Dartclub Zuuk mee in de competitie onder de naam DBS1 van de dartbond Stedendriehoek. Dartclub Zuuk speelt de thuiswedstrijden in Emst in de Blue Sky, die tevens als sponsor optreedt.

Het seizoen van de Dartclub begint elkaar jaar in september en loopt door tot april. De onderverdeling in de competitie is:

• Darten gevorderden, dan is poule A en
  • Darten beginners, dan is poule B.

Elk jaar kun je promoveren en degraderen, promoveren van B naar A en degraderen van A naar B. Als nieuw lid begin je automatisch in de B. Er zijn verschillende competities, de koppel competitie, de beker competitie en de individuele competitie. Het DBS1 team van Dartclub Zuuk is al een aantal keer gepromoveerd en speelt inmiddels in de 2e divisie. Het jaarlijkse koppel darttoernooi vindt in het voorjaar plaats, de laatste jaren in de Blue Sky in Emst. Dartclub Zuuk organiseert verder elk jaar eind juni het single-darttoernooi op donderdagavond in de tent bij het Zuukerfeest.