Vervroegd einde seizoen 2019-2020

In verband met de aangescherpte regels omtrent het Coronavirus, die de overheid heeft moeten nemen, heeft de Buurtvereniging Zuuk, en daarmee ook Dartclub Zuuk, besloten om alle geplande activiteiten voor lopende seizoen af te gelasten. Dit geldt voor de 2 resterende geplande clubavonden van 2 april  en 17 april (slotavond). Wij betreuren deze maatregel en hopen dat wij het volgende seizoen 2020-2021 weer door kunnen gaan met het organiseren van gezellige dartavonden.

Het idee is om de eerste avond van dit nieuwe seizoen te doen alsof het de slotavond van het seizoen 2019-2020 is. Dit betekent dat we de laatste partijen in het bekertoernooi van de A- en B-klasse darten, en de finales van het koppeldarten. We maken er gewoon een leuke avond van, ergens begin september 2020. En we zullen natuurlijk de huldiging en bekeruitreiking laten plaatsvinden, van de kampioenen in de A-klasse (Rick Braakman) en de B-klasse (Mathijs van Egteren).

Kijk ook eens op de website www.dartclubzuuk.nl en op de Facebook-pagina van Dartclub Zuuk (Dart Zuuk). Hier vind je alles wat je altijd al hebt willen weten: nieuws, uitslagen, standen, foto's en nog veel meer.

Het is jammer dat het seizoen zo moet eindigen, maar de gezondheid van ons allen staat uiteraard voorop. Wij wensen iedereen een goede gezondheid. Pas goed op uzelf en op uw naasten.

Namens Dartclub Zuuk,

Bert, Jelke en Alfons

Data Darten voorjaar 2020

Op de donderdagavonden, starttijd 19.30  tot circa 22.30 in de gemeenschapsruimte van de Zuukerschool.

• 9 Januari
  • 23 Januari
  • 6 Februari
  • 20 Februari
  • 5 Maart
  • 19 Maart
  • 2 April
  • LET OP: vrijdag 17 April

Bent je nieuwsgierig en wil je een avond komen kijken, kom dan op een dartavonden. Voor informatie over het darten kun je terecht bij Bert Jonker 06-21640088

Meer informatie en over het verloop van de competitie zie www.dartclubzuuk.nl

De Dartclub

De Dartclub Zuuk is een kleine dartclub, opgericht in 2002. De club heeft ongeveer 30 spelende leden. Sinds 2011 speelt Dartclub Zuuk mee in de competitie onder de naam DBS1 van de dartbond Stedendriehoek. Dartclub Zuuk speelt de thuiswedstrijden in Emst in de Blue Sky, die tevens als sponsor optreedt.

Het seizoen van de Dartclub begint elkaar jaar in september en loopt door tot april. De onderverdeling in de competitie is:

• Darten gevorderden, dan is poule A en
  • Darten beginners, dan is poule B.

Elk jaar kun je promoveren en degraderen, promoveren van B naar A en degraderen van A naar B. Als nieuw lid begin je automatisch in de B. Er zijn verschillende competities, de koppel competitie, de beker competitie en de individuele competitie. Het DBS1 team van Dartclub Zuuk is al een aantal keer gepromoveerd en speelt inmiddels in de 2e divisie. Het jaarlijkse koppel darttoernooi vindt in het voorjaar plaats, de laatste jaren in de Blue Sky in Emst. Dartclub Zuuk organiseert verder elk jaar eind juni het single-darttoernooi op donderdagavond in de tent bij het Zuukerfeest.