Data Kaarten najaar 2021

Kaarten is op de donderdagavonden, starttijd 19.30 tot circa 22.00 in de gemeenschapsruimte van de Zuukerschool.

• 7 oktober
  • 21 oktober
  • 4 november
  • 18 november
  • 2 december
  • 16 december

Elk jaar begint de club met een vaste groep mensen, echter nieuwe mensen zijn zeer welkom!Er is een klein lijstje met invallers. Deze lijst zou Ans graag wat uitgebreider zien, zodat zij iemand kan bellen om in te vallen, zodat er op de kaartavond geen stilzitters hoeven te zijn. Dus kunt u klaverjassen of kruisjassen en wilt u wel op de reservelijst geeft u zich dan op bij Ans. Telefoonnummer hieronder.Informatie over het kaarten: Ans Scholten 06-28583861

Algemene informatie kaarten

Het seizoen van de kaartclub loopt van september tot en met april. Er worden in die tijd twee competities gespeeld. De najaarscompetitie en de voorjaarscompetitie. Een competitie bestaat uit 8 avonden. De kosten zijn 2 euro per avond, maar je krijgt een avond cadeau. Je betaalt daarom 7 x 2 is 14 euro. De bedoeling is dat je dit de eerste avond voldoet.

De bar is tijdens de kaartavond open. Deelnemers krijgen koffie en thee van de buurtvereniging, andere drankjes zijn voor eigen rekening. Regelmatig wordt er een stukje kaas of een plakje worst gepresenteerd.

Er worden drie kaartspelen tegelijkertijd gespeeld en elk kaartspel heeft zijn eigen deelnemers:

• Klaverjassen, circa 22 deelnemers, er worden 3 boompjes gespeeld
  • Kruisjassen, circa 12 deelnemers, spelen ook 3 boompjes
  • Jokeren, circa 15 deelnemers, spelen 3 ‘boompjes’ van ieder 6 potjes.