Onderhoud en oud papier

De buurtvereniging is druk in gesprek met gemeente en provincie. Zo gauw er wat te melden valt, zullen we dit nieuws brengen. Voor nu moeten we voorlopig als Zuukenaren zelf de binnen- en buitenboel van de Zuukerschool onderhouden. Anders bestaat het gevaar dat het al snel een rommeltje wordt. Op zaterdagmorgen 28 september waren er ongeveer 10 vrijwilligers actief om het gras te maaien, de heg te knippen, het plein bladvrij te maken en andere voor de hand liggende klussen te doen. Hierbij tegelijkertijd een oproep. We kunnen nog veel meer vrijwilligers gebruiken voor allerlei dingen die moeten gebeuren. Wil je ook wat doen bel Bert 06 21640088 of stuur een mail (zie Contact). Het is  behalve nuttig ook heel gezellig!

Deze zelfde zaterdag is voor het eerst het oud papier opgehaald door de vaste groep vrijwilligers die dat ook voor de school deden en vele kinderen hielpen actief mee! Het was nog even spannend of de containers er op tijd stonden, maar ook dat was voor elkaar! Gelukkig is het allemaal goed gegaan vooral ook door de enthousiaste vrijwilligers en de coördinatie van Mannes Bosch.

Na afloop was er samen voor alle vrijwilligers van het onderhoud en het ophalen van het oude papier, een heerlijke hap, als verrassing georganiseerd door de commissie Zuukerfeest! Zie foto’s hieronder.

Nieuw seizoen Buurtvereniging 2019 - 2020

Het seizoen is begonnen! Met weer de vertrouwde activiteiten zoals: De Crea ClubDe DartclubDe Kaartclub en met een nieuwe activiteit De Jeugdclub .

Verder zullen er weer veel activiteiten voor jong en oud georganiseerd worden. Kinderbingo, jeugddarten, de motortoertocht zie Agenda en de buurtavond op 9 november. Zet die datum vast in je agenda want er wordt dit jaar iets extra feestelijks georganiseerd. Wat dat wordt, blijft nog even een verassing!

Zuukerschool

Het is een bewogen tijd geweest voor ons allemaal in Zuuk en voor alle betrokkenen bij de Zuukerschool. We hebben het niet gered. De Zuukerschool moet dicht. Verdriet, kwaadheid, frustratie, we hebben het allemaal gevoeld. Maar op 6 juli was er ook een leuke gebeurtenis. Een BBQ op school waarbij ouders en betrokkenen de gelegenheid hadden om afscheid te nemen. Stil te staan wat een saamhorigheid er is geweest en hoe een ieder zich op zijn en haar eigen manier heeft ingezet. Ondertussen zitten de buurtbewoners niet stil. De noodzaak wordt duidelijk gevoeld om de jeugd bij Zuuk te blijven betrekken. Om die reden is er een jeugdclub in oprichting en is er al overleg geweest met de buurtvereniging over hoe we samen de jeugdclub vorm kunnen geven. Meer hierover zie Jeugdclub

Buurtschap Zuuk

Zuuk is een hecht buurtschap, gelegen aan de rand van Epe. Het is een buurtschap met veel betrokken mensen. Zuuk heeft een buurtvereniging met ruim 300 leden. Deze site wordt door de buurtvereniging beheerd maar is voor iedereen!
Regelmatig organiseren de buurtvereniging en anderen leuke activeiten voor jong en oud. Middels deze website wordt je geinformeerd over nieuws en activiteiten in Zuuk.
Je kunt ook zelf stukjes publiceren of foto's insturen die je geplaatst wilt zien.  Als je iets op de website wilt plaatsen of geïnteresseerd bent in het lidmaatschap van de buurtvereniging, neem dan vrijblijvend contact op.